Partnerzy serwisu:
Biznes

PR zainwestowały w zaplecze w Lesznie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
02-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PR zainwestowały w zaplecze w Lesznie
Spółka Przewozy Regionalne kupiła tokarkę podtorową do zakładu utrzymania w Lesznie. Inwestycja jest o tyle ciekawa, że pozwoli uniknąć przesyłania taboru do Torunia, a do tego dofinansowała ją Unia Europejska.

Tokarka podtorowa przeznaczona jest przede wszystkim do profilowania zestawów kołowych kolejowych pojazdów szynowych, bez konieczności ich demontażu, celem radykalnego skrócenia czasu wyłączenia pojazdu z ruchu. W Wielkopolskim Oddziale spółki takiego urządzenia nie było, a tabor przesyłany był do zaplecza naprawczego Toruń Kluczyki. To się zmieni – oddział zamówił takie urządzenie w Rafamecie za 5,3 mln złotych netto.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa tokarki podtorowej sterowanej numerycznie i pracującej w pełnym cyklu automatycznym, wraz z oprogramowaniem, montażem, uruchomieniem oraz potwierdzeniem sprawności technicznej, przeznaczonej do obróbki mechanicznej zarysu zewnętrznego kół zestawów kołowych i tarcz hamulcowych w kolejowych pojazdach szynowych. Ponadto niezbędne jest wykonanie robót budowlanych, polegających na rozbiórce kanału na jednym z torów, przebudowie układu torowego grupy torów 400, wykonaniu fundamentu pod tokarkę oraz wiaty konstrukcji stalowej, przekrytej płytami warstwowymi z rdzeniem poliuretanowym, wykonanej wraz z instalacjami, która stanowi obudowę urządzenia.

Jak dowiedzieliśmy się w Przewozach Regionalnych, inwestycja prowadzona jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i dofinansowana jest aż w 70 procentach, mimo że w dokumentach przetargowych był zapis świadczący o braku dofinansowania. – Celem jest zmniejszenie kosztów funkcjonowania oddziału przez wyeliminowanie kosztochłonnych przesyłów do Torunia Kluczyki i zwiększenie zakresu wykonywanych usług serwisowych na terenie zaplecza w Lesznie – mówi Norbert Wełyczko, rzecznik Wielkopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych.

Warto zauważyć, że tokarki podtorowej nie maja na razie Koleje Wielkopolskie, które rozwijają swoje centrum utrzymaniowe w Zbąszynku. Czy to szansa dla Wielkopolskich PR? – Będziemy świadczyć również usługi zarówno dla innych Oddziałów spółki jak i innych spółek – mówi Welyczko.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5